viernes, 21 de mayo de 2021

Austrian Airlines (1999)

Un folleto que repasa la flota de la compañía austriaca con detalles técnicos y planos de cabina 

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An Austrian Airlines brochure on their fleet, including technical details and cabin layouts. 













Contribución de Álvaro Ros 

lunes, 17 de mayo de 2021

American Eagle : Aircraft seating guide (1995)

Un delicioso folleto con los planos de cabina y fotos del interior de los aviones empleados por la asociada regional de American Airlines 

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A lovely brochure with cabin charts and inside pics of the regional planes used by the American Airlines franchised carrier







Contribución de Álvaro Ros

viernes, 14 de mayo de 2021

Northwest "How to find the best seat in the house" (1996)

En una época en la que no existían webs y apps como Seat Guru las aerolíneas editaban este tipo de folletos con la configuración de cabina de los aviones en su flota. 

Este es un recuerdo de la alianza transatlántica entre KLM y Northwest Airlines, con las configuraciones internas de los 747, DC-10 (NW) y MD-11 (KL) empleados por ambas aerolíneas en los vuelos de larga distancia. 

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At a time when websites and apps such as Seat Guru did not exist, airlines used to publish this type of brochure with the cabin configuration of the aircraft in their fleet. 

This brochure brings some memories of  the transatlantic alliance between KLM and Northwest Airlines. It shows the cabin layouts  of the 747, DC-10 (NW) and MD-11 (KL) used by both airlines on long-haul flights. 











También en el blog:
Contribución de Álvaro Ros 

miércoles, 12 de mayo de 2021

O Airbus A340 da Lufthansa: Unindo conforto e progresso (1993)





Contribución de Álvaro Ros 

American Airlines "777. Shaping the future of air travel" (2003)

Aunque sólo los pasajeros más avgeek son conscientes de en qué modelo de avión viajan (y no es tan habitual como pueda parecer para los que están en esos círculos el escoger una aerolínea u otra en función del equipo que use), a las compañías aéreas les gusta presumir de avión y de los servicios que ofrecen en ellos; Es lógico, porque les va el negocio en ello. 

American es, a día de hoy, uno de las mayores operadoras del Boeing 777. Hace más de 15 años presentaba este avión, orgullo y alegría de su flota, como el futuro del transporte aéreo.  

En realidad se podría decir que no han cambiado demasiadas cosas (y, como sabemos, si lo han hecho, ha sido más bien para peor). 

Una de las principales diferencias es que de una configuración que era muy habitual entonces en tres cabinas, First, Business y Main (turista), han pasado a una con cuatro o incluso cinco (el 777-300, que American llama 77W tiene cabina de primera clase y el -200, no), dividiendo la antigua turista en tres niveles distintos de servicio.  

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Although only the most avgeek passengers are aware of which model of aircraft they are traveling in (and it is not as common as it may seem for those in those circles to choose one airline or another depending on the equipment they use), airlines like to boast about their aircraft and the services they offer on them; it is logical, because their business is riding on it. 

American is, as of today, one of the largest  Boeing 777 operators. More than 15 years ago, it presented this aircraft, their flagship at the time, as the future of air travel

It could be said that very little has changed since then and, as we know, if it has, it has been rather for the worse). 

One of the main differences is that the 2013 cabin layout was a very standard approach with  three classes  : First, Business and Main (Tourist), whilst currently they have switched to one wehere the old Main has been split into three different level services and there might be (777-300, coded 77W) or not (777-200) a First Class cabin, thus having four or even five different classes onboard. 

 






Contribución de Álvaro Ros