El comienzo parece un cuento de hadas, y en realidad fue así durante bastante tiempo. Futura creció, abriendo más bases, y llegó a coquetear (con poca presencia) con el mercado de vuelos regulares. También vendían directamente algunos asientos en sus vuelos charter.
En sus últimos tiempos creó la filial carguera Flyant, aunque con la intención de convertirla en una operadora de pasajeros y carga con menores costes (se hablaba de que la intención era vaciar la Futura original y pasarle todo el peso a la filial), pero en 2008 la compañía (para entonces Aer Lingus ya había desaparecido de su accionariado) cerró casi de un día para otro, por falta de liquidez, y su filial continuó operando por poco tiempo más.
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In 1989, Aer Lingus started two charter carriers, one was Pegasus in Turkey (a succesful low cost airline nowadays) and Futura, based in Palma de Majorca in Spain. Futura grew quickly and it was a key airline in the Spanish charter market for many years.
Everything went well at the beginning, and Futura opened more bases and it even had a (small) presence in the scheduled flights market, and it also sold tickets on its charter flights directly.
In its final years in whichAer Lingus was no longer a share holder, Futura created a daughter cargo airline, Flyant, which would eventually fly passengers and cargo at lower costs. It was actually rumored that most workforce would be passed on to the Flyant and Futura "mainline" would just remain as a name, but in the end the airline closed abruptly due to a lack of cash. Flyant survived for a short time after Futura ceased operations.
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