miércoles, 12 de mayo de 2021

American Airlines "777. Shaping the future of air travel" (2003)

Aunque sólo los pasajeros más avgeek son conscientes de en qué modelo de avión viajan (y no es tan habitual como pueda parecer para los que están en esos círculos el escoger una aerolínea u otra en función del equipo que use), a las compañías aéreas les gusta presumir de avión y de los servicios que ofrecen en ellos; Es lógico, porque les va el negocio en ello. 

American es, a día de hoy, uno de las mayores operadoras del Boeing 777. Hace más de 15 años presentaba este avión, orgullo y alegría de su flota, como el futuro del transporte aéreo.  

En realidad se podría decir que no han cambiado demasiadas cosas (y, como sabemos, si lo han hecho, ha sido más bien para peor). 

Una de las principales diferencias es que de una configuración que era muy habitual entonces en tres cabinas, First, Business y Main (turista), han pasado a una con cuatro o incluso cinco (el 777-300, que American llama 77W tiene cabina de primera clase y el -200, no), dividiendo la antigua turista en tres niveles distintos de servicio.  

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Although only the most avgeek passengers are aware of which model of aircraft they are traveling in (and it is not as common as it may seem for those in those circles to choose one airline or another depending on the equipment they use), airlines like to boast about their aircraft and the services they offer on them; it is logical, because their business is riding on it. 

American is, as of today, one of the largest  Boeing 777 operators. More than 15 years ago, it presented this aircraft, their flagship at the time, as the future of air travel

It could be said that very little has changed since then and, as we know, if it has, it has been rather for the worse). 

One of the main differences is that the 2013 cabin layout was a very standard approach with  three classes  : First, Business and Main (Tourist), whilst currently they have switched to one wehere the old Main has been split into three different level services and there might be (777-300, coded 77W) or not (777-200) a First Class cabin, thus having four or even five different classes onboard. 

 






Contribución de Álvaro Ros 

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