Las rutas y destinos variaron bastante de temporada a temporada (en algún momento llegó a volar incluso a Zaragoza), aunque estuvo especialmente caracterizada por los vuelos entre Melilla y la península. Llegó incluso a operar vuelos entre Madrid y Melilla y tuvo un fuerte incremento de viajeros tras el accidente de Pauknair en esa ciudad.
En el año 2001, un avión de Binter sufrió un accidente cerca de Málaga, lo que eventualmente precipitó el proceso de venta de la empresa a Air Nostrum (aunque Iberia ya tenía planes de privatizar la compañía)
Like Binter Canarias, the Mediterranean sister carrier was set up as a regional partner by Iberia, with a fleet of CN-235 aircraft. There were temptative plans to set up further regional carriers, such as "Binter Cantábrica" in Northern Spain, but Binter Mediterráneo was the second and last airline in the Binter family.
Their destinations and route network changed frequently over time, but Melilla was always one of their focus cities in their network. Binter Meditérraneo even flew from Melilla to Madrid and benefited from increased demand after a Pauknair plane crashed near the city.
In 2001, a Binter plane crashed near Málaga airport. Whilst Iberia already had plans about selling the airline, the crash eventually led to Binter Mediterráneo being acquired by Air Nostrum.
Binter Mediterráneo (info wikipedia)
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