sábado, 12 de junio de 2010

Iberia con la "Roja" (web 2.0 y líneas aéreas, I)

Realmente, no soy un gran futbolero, y el Mundial no me interesa demasiado, por no decir nada, pero me ha llamado la atención este vídeo que Iberia ha colgado en su canal de Youtube sobre su operación de cara al mundial y sobre Sudáfrica como destino turístico.



Now, I am not really into soccer, and I don't care much about the FIFA world cup, but I just wanted to point out this video that Iberia has recently published on their Youtube account, about their additional flights to South Africa during the World cup and the country itself as a valued Iberia destination.

Las redes sociales son una gran oportunidad para las empresas de acercarse a sus clientes, y de hacerles llegar información y publicidad de forma económica, rápida y cercana. Me alegra ver que las empresas españolas están empezando poco a poco a usarlas.

Social websites are a great marketing device for companies. They allow airlines (like any other business) to reach their costumers, offering them info and advertesiments, in a cost-cutting way and, most importantly, opens a direct link between both. I am glad to see that Spanish airlines are slowly turning 2.0 and using Youtube for instance as a marketing channel.

Otro ejemplo es este vídeo sobre las conexiones el aeropuerto de Barajas:
Another example is this video issued by Iberia about how to transfer at Barajas airport:



(Versión en inglés / English version here)

Enlaces (links)

Iberia en Youtube, Twitter, Facebook
blog de Iberia

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