En 1973, Sudáfrica era un estado marginado internacionalmente a causa de las políticas racistas y en particular SAA no podía aterrizar en prácticamente ningún aeropuerto africano, a excepción de Angola y Mozambique (que pertenecían a Portugal, aliado del régimen sudafricano), Salisbury (en lo que entonces se conocía como Rodesia, otro estado en el que gobernaba una minoría supremacista blanca) y lo que llaman "vuelos regionales" a Botsuana, Lesotho y poca cosa más. Este horario de 1973 no incluye mapas de rutas, pero sería muy parecidos a estos otros de 1976, en los que se ve claramente como los aviones de SAA evitan la mayor parte del continente africano para volar a una red de destinos bastante extensa en Europa y también a Australia y América del Sur.
Fuente de los mapas / Maps sources : Caribb@Flickr, CC[by-nc-sa] |
This South African timetable from 1973 is a good graphical example of political ties between countries at the time, just as this TAP 1971 brochure was.
With South Africa being under a fascist, racist regime, SAA was banned from flying to almost all African countries, with the exception of Portuguese dependencies (such as Angola and Mozambique, since Portugal and South Africa were friends and allies) and Rhodesia (another country which no longer exists and which was also under a white supremacist rule) besides some "regional flights" to Botswana, Lesotho and Swaziland. This 1973 timetable does not include any route map, but they would not be very different from the above maps, published in 1976. They clearly show how SAA planes carefully avoided most of African airspace and that they had a pretty extensive European network, plus flights to South America and Australia. Enlaces (links)
- Apartheid y los vuelos de South African Airways (Aviación y Turismo)
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