La primera de estas compañías fue Binter Canarias (que ya no forma parte de Iberia) y la siguiente Binter Mediterráneo. Hublo planes de crear una Binter Cantábrica en el norte de España, pero nunca llegó a ocurrir.
Este es un horario de Binter Mediterráneo de 1991; en aquel momento, la red era relativamente extensa y cubría más o menos todos los principales aeropuertos de la costa mediterránea, y llegaba hasta Zaragoza. Con el tiempo, la empresa más bien redujo su red hasta que pasó a especializarse en la empresa del grupo que operaba los enlaces con Melilla y poco más, aunque la red también cambió bastante de temporada a temporada, hasta que finalmente fue adquirida por Air Nostrum. En el mapa se puede ver la comparación entre la red de 1991 y la del año 2000.
Iberia started a series of regional subsidiaries in the late 80's aiming at being more cost effective (their domestic network was highly unprofitable). The first decision was to choose a more suitable aircraft for these kind of traffic and the Spanish built CN-235 was used, even if it proved soon that it was not a very popular aircraft among travelers.
Binter Canarias (now not longer part of Iberia) was the first of these airlines, and Binter Mediterráneo followed shortly after. There were plans for a further Binter Cantábrica in Northern Spain, but this never happened.
This is a Binter Mediterráneo 1991 timetable: at the time, their network covered pretty much the main airports in the Spanish Mediterranean coast, and even reached Saragossa. As time passed by, however, the route network grew smaller and smaller, yet it got changing almost continously. Before the airline got bought by Air Nostrum, they had become pretty much a niche carrier based at Melilla airport. The map below shows how the route network in 1991 and in 2000 were different.
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